Az Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium falai között működő programozó szakkörön
a következő eszközökkel dolgozunk
A KISEBBEKKEL
KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ! |
MinecraftA világ legelterjedtebb építőjátéka vonzó és izgalmas programozási lehetőségeket nyújt. A gyerekek a szakköri órákon ún. kalandpályák működését ismerik fel és alkotják meg. Tekintse meg a Minecraft szakköri alkalmazásáról szóló videót |
KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ! KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ! |
micro:bitValóságos, tenyérnyi számítógépet programozunk, ami képes zenélni, számokat és betűket kiírni, gombnyomást, hangot, hőmérséklet-változást és egyéb környezeti tényezőket érzékelni. A micro:bit programozása közben valós programozási alapfogalmak kerülnek elő: változó, függvény, feltétel, ciklus stb. A gyerekek a számítógépen, blokkok formájában látható, általuk összeállított programot letöltik a micro:bit-re, és a valóságban látják azt működni. Tekintse meg a 2022-2023 tanév szakköri tevékenységéről (benne a micro:bitről) szóló videót! |
KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ!
|
CodeCombatA programozás játékos tanítására szolgáló rendszerben a gyerekek a játék szereplőit irányítják utasításokkal, hogy azok teljesítsék küldetésüket, leküzdjék ellenségeiket. A rendszerben valós programnyelveket (JavaScript, Python) használunk. |
A NAGYOBBAKKAL
KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ! |
Visual Studio CodeA programozók körében gyakorta használt (ingyenes) szoftverrel dolgozunk a kódolásra, valós programnyelveket használunk. |
KATTINTSON A NAGYÍTÁSHOZ! |
Construct 3Játékkészítő rendszer, weben vagy mobil eszközön működőképes játékok készítésére alkalmas.
|
A 2023/2024-es tanév újdonsága a nagyobbak számára a mesterséges intelligencia bevonása lesz.
- a kód szintaktikailag helyes megalkotásában az AI hatékonyan tud segíteni, tehát egyszerűbb feladatok esetén lassan el tudja végezni a „fordítást” az emberi nyelv és a gépi nyelv között
- habár az AI egyre kevesebb hibát fog ejteni, egyelőre fontos átlátni az AI által generált kódot
- ami valószínűleg fontos marad: tudni ELMONDANI az AI-nak, hogy mit akarunk, tehát ismerni kell a szakkifejezéseket, módszereket
- átlátni és működési egységekre bontani a komplexebb működéseket, hogy nagyobb esély legyen az AI hatékony használatára a részfeladatok kidolgozásában
- Megérti, hogy az alkalmazottnak (AI) mi könnyű és mi nehéz feladat, és eszerint osztja ki a munkát
- Szükség esetén nem marad szégyenben, amikor ellenőrizni kell egy alkalmazott (AI) munkájának a minőségét, mert lényegében átlátja a kódot (még ha nincs is elég gyakorlata vagy türelme azt megalkotni)
- Képes szakkifejezésekkel, tömören elmondani, hogy mi a feladat, mi a cél
- felhasználjuk majd az AI segítségét a feladatmegoldásban,
- tanulmányozzuk és értelmezzük az AI által generált kódot,
- tanulunk a gépi tanulás folyamatáról, valódi nyelvi modellt vagy képfelismerő modellt építünk